Mina tankar med mindre än ett dygn kvar...
1)
6 Art On Line spetsar och sen ska den slås!
8 Yamani Hornline kan utmana på styrka! Låst på två!
2)
5 Gigant Slugger är omgångens bästa spik! Starkt att ta längd och sig förbi Freeman T. Porter sist och den hade GARANTERAT varit favorit i det här loppet! Persson är lyrisk över Sluggerns dagsform och här är det garantispets sen kan den välja hur den ska vinna. Spets eller från open stretch! Bara andrahandare i nuläget på smaskigt låg procent. Snacka om övervärde! Jag tackar!
3) Här köper inte jag riktigt
2 Calypso Blue Chip som favorit från andraspår i volt över stressiga 1640 meter. Jag nöjer mig så och jag kommer att måla på duktigt. Kanske alla? Se upp för
9 Hazelmere som det var supersnack om inför förra och just nu löjligt bortglömd på endast 6%...
4) Åter ett svårt lopp där jag inte kan förstå mig på SS spik på
3 Tresor D'Inverne. Förvisso fin prestation sist och nu Björn Goop i sulkyn men favorit till 59%?? Jag fattar ingenting... Här ska det målas! Självklar är
5 Crowne som andra handare. Se upp för
1 Waiting Laday som tar rygg ledaren och kan komma fort på stretchen,
9 Fighter Gull som verkligen kan lägga en rökare till slut och inte minst
4 Stensro Macho som har fin form!
5)
7 Orca ska slås i spets för nu är det Ingves upp och han är mer offensiv än Heiskanen. Ingves är dessutom skön att hålla i handen i såna här lopp!
14 Love You More talar allt för annars utom läget. Haugstad är precis som Ingves en toppkusk bland lärlingarna och dessutom ordinarie på Love You More! Men hinner den fram???
9 Storm Forever är långskottet men även såna går ju in ibland... Tim Howard i Everton kan intyga det!
6) Tre hästar gör upp!
1 Wee Catch Diamond tar spets och jag tror att den gynnas kraftigt av både distans och Björn Goop! Första häst och kanske till och med chansspik!
3 New Line kan få loppet men lite mycket andra- och tredjeplatser på den kanten. Vinnarskalle? Form hur som helst och kan ta hem det! Sista strecket på bästa hästen med bäst form men läget på Åby...?
9 Famous Fayline måste vara bra för att vinna men det kan absolut gå! Låst så!
7) Troligtvis omgångens näst bästa spik! Erik favorit!!??

Jag bara jublar och så stor också!!??
15 Quarcio Du Chene travar in sig och sen sveper han packet över en långsida, gottar sig i dödens och sen bara försvinner. Björn Goop i guldhjälm låter också bara det rent logiskt med tanke på hans form och inledning på året. Han lär vara sugen! Felfri garanterar jag vinst!!! Den som funderer på att gardera ska nog ta med Erik ändå men jag varnar för
5 Lord Mirabelle som kan bli farlig från stretchen eller smygare i andra- tredje ut. Tror nog att den söker rygg ledaren eller tredje in. Den är uppåt och kan verkligen flytta på sig! Lopp i kroppen och Heiskanen var otroligt uppåt i comebacken och hästens första start för Veijo! Lita på att den är i toppform imorgon.
11 Nahar ska givetvis också vara med dom i mål!
Inte färdig än men mina sena tankar.... Good luck all!