Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-14, 09:45   #56
Valleyo

Valleyos avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4120
Standard

Vi inleder helgen med att summera vad jag hittat i Allsvenskan.

Ogiltigt spel-ID: 715788

Toppmatch i Södra Allsvenskan i Göteborg. Växjö har vunnit de tre senaste inbördesmötena men kommer från en mycket överraskande suddentorsk hemma mot Skoghall. Här måste dock laget vinna för att inte halka efter och få fem poäng upp till Lindås.

Lindås har inte torskat än under säsongen på hemmaplan, men har inte heller mött något av de egentliga topplagen på hemmaplan. Laget fick stryk av Östra senast, matchen gick kl 20.00 i söndags. Jag tycker oddset är lite skevt och borde kanske legat några tiondelar lägre på Växjö.

Ogiltigt spel-ID: 715790

Åby IBK med sin aldrig sinande löplusta tar emot Östra SK som både producerar framåt och läcker bakåt. Detta kan bli en målfest utan dess like. Faktum är att Åby har imponerat på de flesta sett till vad man trodde inför säsongen och har bara torskat mot Växjö hemma. Nu kommer man stärkta från segrar hemma i derbyt mot Onyx och mot topplaget Karlstad.

Östra lever som jag nämnt tidigare mycket på Ihrman och Samuelsson. Man slog Lindås sist, men det tror jag har mycket med att göra att matchen gick kl 20.00 på söndagskvällen. Då spelarna här inte är heltidsproffs och att just sena söndagsmatcher är något av ett hatobjekt.

Ogiltigt spel-ID: 715791

Järfälla har tappat mycket av sin slagkraftighet och försvarsspelet sist var under all kritik, med 7-11 som resultat. Nu en tuff bortamatch uppe i Sandviken och det mot ett hemmalag som borde ha återfått lite av sitt stukade självförtroende i och med 13-11-segern sist mot Balrog.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-14 klockan 22:00.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng