| 2012-01-14 16:00 | Elitserien | Joonas Lehtivuori vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
12.000 |
Grundel är en tvåvägsback med bra spelsinne. Rightare och har ett väldigt bra skott. Han har matchats sparsamt men börjar få mer förtroende då han tagit ett kliv i utvecklingen denna säsong.
Får ofta förtroende i PP där en av hans främsta styrkor ligger då han får utnyttja sin bössa.
Förväntar mig en match med ganska många mål och förhoppningsvis får Grundel tillfället att spela många PP. Då har han goda chanser att stänka in en kasse.
| 2012-01-14 18:30 | Elitserien | Anton Grundel vs Färjestads BK MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
11.000 |
Lirar i första backpar med Tomas Pöck. Får tillfällen att spela med Elitseriens hetaste kedja, Skröder-Sundström-Danielsson. Ska inte säga helt säkert att han inte spelar i PP. Kollade inte så noga i matchen mot FBK men jag tror inte han spelar i 1:a PP-formationen i alla fall. Då lirar man med Pöck-Schremp på point.
Joonas är i varje fall skicklig offensivt med en bra spelförståelse. Snittar ungefär 19:41 minuter, 4:e mest istid av backarna.
12 i odds är högt när man lirar i backpar med Pöck som är en riktigt bra tvåvägsback.
När jag skrev det här släppte Hockeyligan MODOs officiella laguppställning och Lehtivuori-Pöck lirar i 2:a backpar. Spelar ingen roll. 1:a backparet med Ahnelöv-Tollefsen är ett defensivt backpar medans Lehtivuori-Pöck är ett offensivt hot.