Ämne: Handbolls-EM
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-15, 03:45   #29
AndreasB1897

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Här kommer morgondagens spel lite kortfattat. Kommer förmodligen lira Polen också men den verkar stiga ännu mera så avvaktar där, helt sjukt!

2012-01-15 18:20European Championship (M) 2012Germany vs Czech Republic UNDER U 54.5 FT 3 1.870

Tyskland kommer till VM utan bland annat Zeitz som är en av Tysklands nyckelspelare. Jag ser detta som ett stort avbräck för ett redan generationsskiftande Tyskland. Var lite inne på att lira Tjeckien hcp men känns lite som en chansning eftersom allt hänger på hur Tjeckiens storstjärna Jischa lirar. Känns lite som att Jischa kan göra en 6-7 mål för Tjeckien men att den ändå går under på grund av att resten av laget inte är särskilt vasst. Tycker 54.5 är en hög lina för två lag som inte brukar ösa på framåt. Sen att det är en premiär gör inte spelet sämre, finns säkert lite premiärnerver både här och där.

2012-01-15 20:30European Championship (M) 2012Sweden vs FYR Macedonia +4.5 FT 4 1.850

Sverige tar imorgon emot Makedonien på den Serbiska gränsen mellan Makedonien och Serbien. Hallen tar 4000 och det förväntas 4000 helgalna Makedonier. Många stora svenska profiler har tidigare spelat nere i Balkan och även i Makedonien med både landslag och klubblag. Dom har nu berättat hur det varit och spelat där och säger att det inte är någon rolig upplevelse och man brukar prestera sämre än vanligt. Jernemyr klev även av dagens träning på grund av förkylning och sömnlöshet och kanske feber. Jag tror inte man chansar med Jernemyr imorgon, då måste han bli rätt mycket bättre över natten. Hur som helst så bordar detta inte gott för Sverige, utan Jernemyr så kommer Sveriges försvar bli försämrat med 30-40% enligt mig. Visst är Sverige normalt sett ett mycket bättre lag, men när Makedonien i princip har hemmaplan och Jernemyr kanske är borta så tror jag detta blir en oerhörd jämn match enda in i kaklet.

2012-01-15 21:15European Championship (M) 2012Denmark vs Slovakia -5.5 FT 3 1.800

Danmark är ett mycket mycket bättre lag än Slovakien och ska bara köra över i premiären. Visst har Danmark lite avbräck men ersättarna är minst lika bra som Slovakiens startspelare. Jag tror Hansen och grabbarna kör över ett tafatt Slovakien (ett Slovakien som förmodligen kommer hamna på 0 poäng). I Slovakiens uppladdning inför EM fick man stryk mot Kroatien och Ungern med 9 bollar och mot Sverige med 8. Jag anser att Danmark normalt sätt är 2-3 bollar bättre än dessa lag. Så -5.5 tycker jag är en väldigt generös lina och jag tror Danmark vinner detta med minst 7-8 bollar.

Kommer lägga upp mina tankar om handbolls EM här i denna tråden under hela mästerskapet för dom som är intresserade. Mitt spreadsheet ser ni under min oerhört fina avatar

Lycka till imorgon vad ni än spelar!

// AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat