Okej, har nu kollat på betsson och de har tagit tillbaka vinsten och voidat spelet i efterhand men tänker ta en diskussion med dem angående denna.
Uppenbara fel gör babianen minst ett par stycken varje dag och i de fallen som betsson märker att det är fel efter nån timme när några spel kommer in och då tar bort spelalternativet, voidar och betalar direkt ut pengarna innan matchen så får man acceptera det.
Men i det här fallet har det kommit in spel på Under 22.5 och bettson har inte valt att ta bort spelet utan de justerar bara oddset, med andra ord tycker de att linan är okej bara det att oddset satt lite fel från början. Spelalternativet finns kvar ända fram till matchstart och jag antar att inga spel har voidats eftersom man i såna fall bara skulle kunna spela igen men till ett sämre odds. Spelet går in, jag får vinsten utbetald och sen i efterhand så tycker betsson att det va nog fel ändå, trots att de hade spelet levande i 9-10 timmar fram till matchstart och justerade bara oddset på det som flest spelade på. Linan va alltså fel för att många vann och vann för enkelt (han fick 18 pts+rbs). Visst, linan är aningen fel eftersom han snittar 18.2 pts+rbs och normalt brukar det vara pts+ass på Augustin men hur ska en lina någonsin kunna vara exakt korrekt? Man kan ju analysera det som så att det va större chans att han skulle ta returer just denna matchen eftersom att Bobcats startade med 3 guards i denna matchen och därav 1 mindre stor kille som ska ta returer än vanligt!? Självklart hade babianen inte koll på detta men det är iaf en anledning som skulle kunna styrka varför linan va som den va. Babianens snitt värderade linor skiljer sig från hur en person med mer koll värderar.
För min del har det ju i minst 10 fall varit så att jag tycker babianen är fel och spelar där, när matchen sedan startar så har spelet funnits hela tiden men oddset justerats från 1.85 till 1.40-1.50. Härligt man sitter på värdet tänker man men i de flesta fallen har det varit stolpe ut och man har torskat trots att man egentligen satt på ett bra spel från start, precis så som det svänger på propsen. Har de voidat dessa spel i efterhand då? Nej såklart inte. Trots att fallen är exakt likadana, de har spelalternativ där linan ligger 2-3-4 punkter fel, spelarna upptäcker det och spelar. Oddsen justeras och när man vinner på ett odds som justerats så får man void i efterhand, när man förlorar på det så är det helt okej tydligen. Snacka om gynnsamt för betsson att ha spelalternativ där dem inte kan förlora.
Finns ju såklart ingenting man kan göra egentligen utan bolagen gör ju precis som de vill. De har väl i stort sett skrivet i det finstilta i användaravtalet att om de vill så kan de rövknulla användaren 3 gånger om dagen utan att kunna få något straff för det. Men det kan ju vara värt att ta en diskussion för det här är pinsamt! Jag voidar spelet så länge så får vi se vad de säger...