Ämne: V4 Åby 17/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-17, 10:43   #1
copiad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V4 Åby 17/1


Idag blir det lite kortare analys. Gillar inte Åby alls med DUBBLA (som att det inte räcker med ett spår!) open stretch. Men tänkte utnyttja det till mitt drag som dessvärre Malmroth (på ATG) har hittat också. Spelvärdet lär tyvärr sjunka markant men vad göra.

1: En riktig soppa det här. Bästa hästarna är förmodligen 1-9 som ses med störst vinstchans helt klart. Är dessvärre klara favoriter. 1 verkar stark och rejäl och 9 har förmodligen överlägsen fart men har problem med att hålla sig i trav. Kan vara ett lås. Men eftersom loppet inte håller någon högre klass chansar jag vidare och kör enbart utgång på mitt system. I B-gruppen hamnar 2-5-7-11-12. Resten är C-kusar men slinker ev med även dom. Risk för favoritinledning för oss som garderar...

2: Ännu ett ganska öppet lopp. Bästa hästen är 11 som visat fin fart mot bra mycket bättre hästar än dagens motståndare. Vilat en stund och tveksam form och jag gör nog inget speciellt med den om inte värmningen ändrar min åsikt. 6 ska vara förbättrad med lopp i kroppen och höll helt ok bakom en bra häst senast. Spetsfavorit. 9 måste nämnas tidigt som bortglömd. (tyvärr har Malmroth luskat fram dessa tre också...). 2-7-8-10 måste också med. 1-5-6-12 är C. 3 har inte visat ngt på läääänge. Garderar nog på här.

3: Dagens roligaste drag är 4. Visat uppåtform på slutet och stormtrivs på OS. Spetsar här och vill släppa till lämplig rygg. Sen brisar den förbi över snikspåret om det inte strulat under vägen. Rolig spik till dryga 20% just nu. Men eftersom Malmroth också spikar denna häst på atg.se lär spelvärdet rasa. Trist. 12 är tveklöst bästa hästen men lite ojämn i sitt uppträdande och ingen tiger i slutstriderna. Finns många till som räknas här men jag "chansspikar" 4.

4: 1-5-6-7 känns tryggt här. Vet inget om 1 men låter hyfsat på den. 5 ska vara bättre än ngnsin men ingen sprinter tyvärr. 7 sett fin ut vid enkla vinster. 6 gillar jag dock en del och körs nog till spets tidigt här hoppas jag. Svårslagen där om nu inte 7 är en kanon.

Litet förslag:
1: 1-9
2: 2-4-7-8-9-10-11
3: 4
4: 1-5-6-7
56r x 2 = 112 kr

OBS!
Måste dock tilläggas att känslan inte är stark idag. Inte riktigt lika påläst som tidigare. Hoppas ni har bättre känsla än jag.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat