Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-17, 14:23   #1
Jespaah
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

Dagens basketsnack 17/2


Tja! Drar igång redan nu och har hittat ett intressant spel.

Utah Jazz-3.5
Utah Jazz över 103 poäng

Utah Jazz är ju ett av de formstarkaste lagen i ligan för tillfället och har gjort över 100 poäng 15 av de senaste 18 matcherna. De tre matcherna under 100 poäng var i förlustmatcherna mot LA Lakers och Memphis, men även vinsten mot självaste Cleveland (97-96). Igår slog man Houston på bortaplan med 9 poäng efter uppehållet, nu möter man New Orleans Hornets på sin andra match på sin road trip. Med nuvarande formen som Utah har och jagandet av andraplatsen efter Lakers i conferencen så ser jag Utahs chanser att vinna som stora. Handikappet på -3.5 är ju inte helt oöverkomligt det heller. Senast man mötte New Orleans så blev det visserligen förlust, men efter den matchen så har man blivit ett helt nytt lag enligt mig, vunnit 15 av de senaste 18 matcherna, innan det så blandade man vinst och förlust friskt.

Utah Jazz över 103 poäng ser jag också som ett bra spel med tanke på deras form och det faktum att Utah sällan hamnar under 100 poäng. Det är alltså bara Lakers som hållt de under 100 poäng de senaste 13 matcherna.

Några synpunker? Vad har ni för spel på gång?

Do it!
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat