Ämne: V86 18/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-18, 15:27   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Är i riktigt bra spelform nu och trots att det kändes helt hopplöst efter snabbtitten på kvällens lopp så är jag nu iallafall försiktigt optimistisk. Inte nog för att spela V8 men ändå.

Håller med på La Bellouet. Visserligen rejält tempogynnad senast men bra igång nu och riktigt bra häst. Bara sju hästar nu stärker lite men ändå stor risk att Erik reglerar fältet med Royal Neo från start till mål här. Min gissning är att Håkan K sänder fram starke Bellouet när tempot stryps och komfortabelt tar andraplatsen. Andrahandaren Nelle Pelle är för mig omgångens mest överstreckade. Varit ute på längre distanser på slutet och felat i fyra av de fem senaste autoloppen. Victory Power tredjevalet, bra kusk och häst.La Bellouet före Nelle Pelle till 2,70 på Expekt taget!

Gateruds Polyezter i andra är väl mitt roligaste drag i omgången. Har börjat vinna nu, är häftigt kuskstärkt och bra läge.

Tredje och femte har skrällpotential, men kräver inte helgardering då de kan stängas på kuskar.

Streetwise i femte chansspikar jag i brist på annat. Verkar travsäker och ska väl bara vinna om han är frisk men man vet aldrig med det där jävla Nurmos-stallet. Har ju precis varit sjuk så borde ju vara i ordning nu då iaf. Rejäl skrällpotential här annars med en galet ojämn streckfördelning.

Timetosaygoodbye motiverad favorit i snabbloppet. Inte helt optimal distans men ingen stallkamrat att släppa till och enda hotet om ledningen är väl Livi Barcelona. Jonsson är dock vettig och kör nog som mest till lite för att krypa ner. One Too Many går bort på de strecken, stallform, uppehåll och går upp i klass. Spring Erom är en jättefin häst och känns som enda riktiga hotet mot favoriten här. Dunderfin i comebacken men verkar ha fått psykbryt med fyra raka galopplopp. Måste kvala om han nollar nu ökar chans felfri.

Dicey Spicey är härlig, visserligen väl fin rad då många lopp varit småbilliga men bra riktigt bra häst. Opal Hall blir betrodd som vanligt men inte startat på ett tag, dålig stallform och faktiskt bara vunnit 1/9(!) på sprint. Carlos Lightning är både osäker och mer stark än speedig. Urusla förutsättningar för den. Jämne och enormt travsäkre Ego Sånna före Global Lightning till 1,85 på Expekt taget!

Min rad för tillfället, utgångar på Royal Neo och On Her Toes:
1,2,8
1,2,3,4,11,12
2,3,5,10,11,12
1,2,3,4,6,9,10,11
2,3,4,5,6,8,11
5
1
5

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat