Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-18, 18:48   #1553
wLn

wLns avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 821

Bäää
Stats: 19 - 19 - 0
ROI: 118.18%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kvällens tennis-rek!

Raonic -1.5 [email protected][email protected] = 2.8

Känns som en bra dubbel även detta. Alla vet nog vem raonic är, och hur han servar match ut och match in... han började med en stabil och enkelt seger i första rundan och lär komma in i denna matchen med stort självförtroende efter segern i chennai och 5/1 i W/L redan i år. han möter tysken Petzchner som stod för en rejäl utskåpning i första rundan, där rosol enkelt blev utskickad, dock suger han stenhårt nu för tiden, det gör inte raonic. Att petzchner skulle vinna 2 set känns avlägset och det förvånar mig inte om det slutar med 3-0.
Kukushin är en bortglömd och underskattad spelare! Han hänger ofta med bra i matcherna även mot bättre motstånd, och i första rundan skickade han ut den mycket kompitenta garcia-lopez i 3 raka set. Sett över hela sin karriär har han också bra resultat på HC, vilket bådar gott inför natten.
Troicki är väl serb nummer 3, efter tipsarevic och djokovic. Dock har det gått lite tyngre för honom på senare dagar, och han har fått se sig besegrad av en hel del sämre motståndare. Han har i år redan förlorat mot lirare som exempelvis Querrey och gått tuffa drabbningar med hewit och fått rejält med däng av bogomolov. I första rundan vände han 2-0 underläge till vinst mot föredettingen ferrero. En stark insats i sig, men med tanke på hur ferrero spelat hittils så är 3-2 i sin helhet ett dåligt resultat. Jag tycker 1.75 på att kukushin ska ta ett set är bra betalt.
5units in!

[email protected]

Har svårt att hitta några fina skrällar, så kör därför dubbels med favoriter idag. Monfils ska bara göra mos av belucci som hade ett sunkigt 2011 och är 3 om inte 30 klasser sämre än monfils. Monfils har börjat säsongen mycket bra och vann första matchen i AO enkelt med 3-0, dessutom såg han fokuserad och laddad ut. Belucci slog sop-sela i första rundan. Han spelade bra, men här ska han inte ha en suck.
Roddick är en väldigt rutinerad herre med många titlar, flera av dem på HC. Han gillar AO och brukar alltid ta sig 3-4 rundor in i grand slams. Hans serve är som bekant stenhård och det är sällan han ligger under 15 aces i en 5 setare.
Han går uppe emot en annan veteran, hemmahoppet hewit. Hewit har dock gått ner sig mycket på senare dagar och det märktes inte minst i första rundan där tysken stebe höll på att ta matchen till ett 5:e avgörande, men chokeade rejält när han skulle serva hem setet med 2 breaks till godo.
Dessa herrar har möts hela 13 gånger, och det står 7-6 till Roddick inbördes. Dock har han 6-0 de senaste 6 matcherna. Allt talar för roddick!

Kan personligen säga att jag kommer inte köra någon tennis inatt, då mitt moneybookers-acc är låst för tillfälligt och hittar inte tillräckligt bra odds på sidorna jag har pengar inne nu..

Edit: blir spel på dubbeln ändå!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5), Maijadona (+5), puffra (+3), Jinx (+5), KONTUR (+1)

Senast redigerad av wLn den 2012-01-18 klockan 19:21.
wLn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat