Ämne: V86 18/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-19, 13:46   #33
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Nectarine vann i princip okörd mot Dicey Spicey (efter perfekt lucka visserligen) och Jasper Lane flööög förbi. D S var tom i mål båda gångerna och det var absolut INTE imponerande. Vet mycket väl hur loppen såg ut då jag spikade både Jasper och Nectarine mot D S i nämnda starter. För tre starter sen vann den ett jättebilligt stolopp och näst senast vann den visserligen mot True Advantage men det blev ett riktigt blufflopp i spets och T A var den klart bättre hästen i loppet.
Inte känns tex en sån häst som Nectarine i närheten av Opal Hall och Carlos Lightning för att nämna ett par av gårdagens motståndare bara. Dessutom var det ju dödensrisk och på det hon visat tidigare kändes det mycket långsökt att tro att hon skulle vinna gårdagens lopp trots lite tveksamheter på några av dom betrodda. Det var iaf min analys av favoriten innan loppet. I min bok är det en klassisk överspelad favorit på smickrande rad. I längden vinner man på att fälla sådana även om just den här höjde sig kraftigt bara på en start. Men alla tänker vi olika...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat