Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-22, 13:33   #1885
Jensw

Jensws avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
City tog jag igår, United långt tidigare i veckan men den verkar ha samma odds idag. Tror United är dagens bästa spel. Håller inte med dig musse angående historiken. Om vi ser till senaste 1-1.5 åren finns klar fördel för United. Ingen har väl glömt 8-2 i förra mötet i början av årets säsong? Förra säsongen vann man respektive ligamatch 1-0 vardera vill jag minnas. Dock är det så att matchen som Arsenal vann i våras var en match där United var mitt uppe i Champions League spel (eller om det var FA-cup avslutning hmm inte säker men nåt av det var det) samt i stort sett redan stod klara som ligavinnare. Manchester United vann även i FA cupen med 2-0 i kvalet för semifinalerna våren 2011. Faktan här är från mitt minne så rätta mig gärna om jag har fel.

Båda lagen har en hel del skador men Arsenal är helt klart hårdare drabbat och sitter ju inte på en så bred trupp som United.

Arsenal har följande skador:

Diaby (Midfielder)
Sagna (Defense)
Wilshere (Midfielder)
Santos (Defense)
Jenkinson (Defense)
Gervinho (Midfielder -> afrikanska mästerskapen)
Gibbs (Defense)
Coquelin (Midfielder)
Chamakh (Attack)
Arteta (Midfielder)

Därtill är Vermaelen tveksam. Hans betydelse för Arsenals förvar är otroligt stor. Matchen i början av säsongen hade aldrig slutat 8-2 om han hade spelat om man frågar mig. Wenger säger ""At the moment I don’t think he will make it for Sunday [against Manchester United]. Let’s hope we have a good surprise.". Spelar han inte lastar jag nog in mer på United vid matchstart. För att avsluta är även Henry eventuellt borta pga vadskada.

Det är alltså som vanligt ett knackigt försvar utan de ordinarie ytterbackarna och nu kanske även Vermaelen borta som mittback. Arshavin startar förmodligen eftersom suveräne Gervinho är på afrikanska mästerskapen. Arshavin åstadkommer tyvärr inte mycket. Förväntad offensiv är van Persie, Arshavin, Ramsey och Walcott.

Går inte in på United men den förväntade elvan ser stark ut och jag menar att man mentalt bör ha ett rejält övertag på Arsenal. Tror inte Ferguson tycker att ett kryss borta är ett bra resultat idag då man bör vinna för att hänga med city i toppen. För mig är detta dagens bästa spel.

Bara mina tankar...
Såg att du också lagt levante spelet, vad har du för tankar där?
Jag var inne på den först men hittade 2 skador och avstängningar.
Juanfran och Ballesteros som är avstängda och Juanlu och valdo är skadade.
Juanfran har ju varit riktigt bra.
Har du fått fram något bra om matchen?
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat