Skönt idag att pojkspolingen Tomic åkte på en rejäl läxa av den störste.
Varför?
Jo för att igår sitter man och imponeras av Tomics spel mot Dolgopolov (trots att jag sitter med ett megaspel på Dolgo) och tankarna vandrar iväg om hur bra den här killen kan bli. Sen så händer det här.
http://www.youtube.com/watch?v=JMbLR...layer_embedded
Han sjönk som en sten i mitt tennishjärta. Att han sedan har mage (se slutet av klippet) att se helt förvånad ut och mumla "no I didn't call it" gör saken ännu värre?
Idag fick han sin läxa av ambassadören för tennisen själv. Skönt.
Jag har varit uppe runt 05:00 snåret varje morgon under AO. Det går inte att vara uppe sent om nätterna som småbarnsförälder , tyvärr. Men jag är fruktansvärt sugen på att offra sömnen i natt när Murray möter den överraskande bra Kukushkin. Nu har han visserligen mött Troicki och Monfils som båda kan förlora mot en hel del spelare på touren men sättet han slår dem på imponerar. Enorm offensiv har killen med fantastisk träff på bollarna. Efter de två segrarna bör han ha vingar på riktigt just nu och vindarna i Melbourne verkar gilla honom . Det tar säkert stopp här mot Murray men vågar han spela ut sitt offensiva register även här så kan detta bli en underhållande match åtminstone. Och då mina vänner är ett odds på 1,02 rätt löjligt med tanke på att kukushkin tog det första setet mot Murray för bara 3 veckor sedan! Löjligt lågt odds. Så imponerande bra är inte Murray att ha 1.02 i odds på Betfair. För att det ska stanna under 1.02 krävs ett break i Kukushkins första servegame i princip.
Sen toppas den matchen av att se Errani vs Zheng där jag tycker Errani inte ska ligga på över 3 i odds. Inte en chans.
Det blir en natt i vaket tillstånd för mig känns det som.
AO har gått bra förutom två tillfällen. Först nieminen som bryter när man har ett megabet på honom. Och sedan förrgår då där ALLT gick fel. Då bestämde jag mig att inte posta några spel i spreaden för en dag. Trots två riktigt tuffa dagar har alla andra tuffat på bra. Nu är man tillbaka på plus efter nattens tradande. Skönt.