Ämne: NBA 22/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-22, 17:46   #1
eddieh
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

NBA 22/1


Fem matcher på kvällens/nattens card, och jag vill tipsa om ett spel som jag gillar i den sista matchen mellan Lakers och Pacers.

2012-01-23 03:30NBALA Lakers vs IND Pacers PAU GASOL öVER 15.5 PTS . FT+OT 2.5 1.850


Det är offensiven som inte funkar i Lakers. Och framförallt skyttet utifrån är under all kritik. Kobe är för ensam och Artest&Fisher lägger bara bricks nuförtiden. Nu försöker coach Brown att sätta upp plays för Gasol att skjuta treor, och jag tror bara att det är en tidsfråga innan han sätter dom. Hans långa tvåor brukar ju sitta så omställningen kommer nog inte bli så stor. Jag tror att han från och med nu kommer få ett större offensivt ansvar.

“I tell them (teammates) that they have to keep shooting them,” Bryant said. “They are much better shooters than the statistics are showing right now. We just have to keep shooting them.”


Gasol snittar 15.6 poäng på homecourt i år, 16.3 poäng totalt under säsongen. Hans historik mot Pacers är mycket bra med ett snitt på 20.7 poäng på 19 matcher. När lagen senast möttes den 15 dec 2010, gjorde spanjacken 28 poäng.


Fyll gärna på om ni hittar något annat godis.

Edit; Och med tanke på ovanstående rader, så är jag sugen på ett över-assists med Kobe Bryant. Hittar dock inget bolag som har det atm, kanske kommer senare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KONTUR (+1)

Senast redigerad av eddieh den 2012-01-22 klockan 17:55.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat