Inatt hade jag bara ett spel som inte satt, men vad f*n hände? När jag somnade servade llodra/zim vid ställningen 5-2 första set till L/Z. Vaknar upp och ser 5-7, 6-7?!?!?! Ibland förstår man sig bara inte på vissa spelare.
Skit samma, en förlust ska inte få drar ner hela denna fantastiska AO-vecka som vi lämnar bakom oss med över 30 units på plus-sidan. Inatt ser det dock svårt ut med liren, många tuffa matcher. Jag tror spelare som Nishikori och gasquet kan skrälla, och lägger dem i en dubbel till löjliga 9,5x pengarna med 1 unit, dock inget jag rekar. Som sagt, tufft utbud i AO, och jag går faktiskt in på en hockeymatch idag.
Dagens Spel:
Wolfsburg Grizzley\'s@1,90 Money Line(Bwin)
Wolfsburg är ett av mina favoritlag i DEL, och dom brukar vara väldigt stabila. För närvarande parkerar man 4:e plats i tabellen, med 6 poäng upp till berlin som ligger 1:a. Man har också enbart 4p upp till tvåan, vilka man garanterat kommer satsa på att gå förbi för att få en enklare väg i slutspelet och slippa berlin innan finalen. Man har enbart två skador vad jag kan se, på spelare som inte är speciellt viktiga. Wolfsburg har en bred trupp och är en stor förening. Man är som allra bäst hemma, men det ska inte spela någon roll idag. Man möter Augsburg som har haft en riktigt bedrövlig säsong så här långt, även om det sett lite bättre ut på slutet. Man har haft extremt mycket skador säsongen igenom, och även om vissa komit tillbaka så fattas fortfarande tunga pjäser. De seanaste sex mötena dessa lagen emellan har i fem av fallen slutat med Wolfsburgseger, och när vi då får 1.90 ML På ett av de bättre lagen i tyska DEL så hugger jag med en slant av den mindre valören.
Skrällen:
Ana Ivanovic@4,20(Pinnacle)
Nu är det så att jag verkligen gillar ivanovic, och dessutom är hon så förbannat söt att man inte kan sluta titta på henne, så risken finns att denna reken är lite vinklad just för att jag så gärna vill ha henne vidare. Hur som helst så möter hon inatt Petra Kvitova som är riktigt , riktigt bra. Hon servar grymt och har en makalöst fin forehand. DOCK har Ivanovic visat mycket stark form i år hittils, hon älskar Australian Open och det kanske allra viktigaste: Hon har 3-0 inbördes mot kvitova, som brukar ha stora problem med ivanovic. 2 av dessa matcher är dessutom på hardcourt. Ana har sagt att hon känner sig maximalt formtoppad och att hon siktar på titeln, även om det kanske inte räcker ända dit. Hon har dock varit i final i AO innan, och helt omöjligt är det inte, för på WTA touren kan det mesta hända.
Petra har sett väldigt ojämn ut hittils.. hon var riktigt nära på att åka ut i andra rundan där hon låg breakdown i 3:e avgörande set, men vände.
Jag kommer enbart lägga en unit på detta spelet, men värdet är enorm med tanke på att Ivanovic faktiskt har 3-0 inbördes. Dock är petra rättmätig favorit, det ska sägas.
Vidarebefordrat från tennis-killen