Har tre spel för ikväll:
| 2012-01-23 00:05 | NBA | New Jersey Nets vs Charlotte Bobcats UNDER |
U 192.5 |
ML |
1.15 |
1.910 |
Dagens kanske osäkraste spel, men iaf. Två lag i botten av serien. Charlotte har förlorat 7 av de senaste 8 bortamacherna och Nets har samma facit hemma. Av min, iofs ganska korta, erfarenhet så spelar två sämre lag ofta under linan. Det som jag främst tycker talar emot detta spel är Nets. De spelade den näst senaste hemmamatchen och den innan det över 100 pts men senaste matchen mot OKC så lyckades man bara sätta 74 pts. Bobcats har spelat sina 5 senaste matcher under 90 pts.
| 2012-01-23 00:05 | NBA | Miami Heat vs Milwaukee Bucks |
-9.5 |
ML |
2.3 |
1.910 |
Heat har vunnit sina tre senaste matcher mot riktigt bra motstånd utan Wade och detta tycker jag talar för mycket. Bosh har dessutom klivit fram och gjorde hela 30 pts i gårdagens match mot 76ers samtidigt som LeBron gjorde 27. Jennings har dock varit riktigt bra de två senaste matcherna för Bucks men han har ett snitt på endast 10.5 pts mot just Heat och jag hoppas att det kommer sitta lite i bakhuvudet och göra sig påminnt, förhoppningsvis inte genom att motivera honom.
| 2012-01-23 00:05 | NBA | Miami Heat vs Milwaukee Bucks ÖVER |
Ö 194.5 |
ML |
3.45 |
1.910 |
Bucks har inte haft en fantastiskt offensiv på bortaplan under säsongen men med en som sagt glödhet Jennings, som gjorde 36 pts i senaste vinsten mot Knicks där man vann borta med 100pts mot 86, så tror jag man har en bra chans att pressa upp poängen. Heat snittar 107.0 pts/match, vilket är högst i ligan, och jag tror inte man kommer vara sämre inatt.