Inte så mycket uppdateringar här - annat gör att jag inte riktigt har tid att skriva långt och posta massa siffror. Förhoppningsvis får jag mer tid senare under säsongen (kommer definitivt betta props hela året oavsett resultat).
Jag har dock en intressant lean:
I skrivande stund har pinnacle Roy Hibbert över 12.5 pts till 2.25. Hans medel och median är båda något över när han spelar 30min+ vilket han bör göra i en på papperet jämn match. Hans näsa blev clutchigt våldtagen mot LAL men han spelade hela matchen (18 pts). Om någon har stats på om produktion minskar efter bruten näsa får ni gärna säga till.
Återstår det faktum att han möter en av tidernas bästa defensiva centrar. I de matcher (mycket liten sample och tillbaka till 2008) som han spelar mot Howard och över 25 min har han 19, 12, 26.
stats
Nu, Howard är en dominant fan och det finns en stor möjlighet att pacers inte ger Hibbert särskilt många skott, men det
finns exempel på centers som lyckats hyfsat när Orlando har b2bs, som nu. 2.25 känns som värde.
edit: direkt efter denna post slashades det till 2.19! Något amatörmässigt av pinnacle att stalka en spelare med roi 97.9, men tack ändå.