Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Att kräva en C häst är ju bra för att säkerställa högre utdelning men eftersom du inte tror på C hästarna är det bättre att lägga ett poängvillkor baserat på streckprocenten för att garantera hög utdelning.
Jag har för mig att de flesta omgångar med utdelning över 10 000 :- slutar mellan 17-25 poäng.
HPT kanske kan förklara lite bättre vad jag menar, jag är inte så pedagogisk.
Jag använder för övrigt Hjälp på Traven istället för jokersystemet.
Fungerar perfekt men jag saknar möjligheten att lägga in villkor av typen
1A,1B,1C
eller
2A,0B,1C
eller...
Jag har sett att det finns i Jokersystemet.
|
Jag använder ju inte poäng i HPT på det sättet, utan har en rankpoäng per häst som man kan sätta ihop själv utifrån 18 olika variabler. Intervallet med 17-25 stämmer nog ungefär även med summan av dessa rankpoäng
För att ta bort rader med dålig utdelning har HPT också alternativet att ta bort rader med låg utdelning (under ett visst belopp). Det brukar jag själv använda om jag behöver få ner storleken och inte vill ta bort några hästar. Tror det är en helt unik funktion.
Jag har tittat lite på att ha ELLER-villkor, men valt att lägga krut på andra funktioner än så länge. Dels vill jag hålla ABCD-villkor så enkla som möjligt, dels är det sällan man inte kan åstadkomma samma sak även i HPT. I ditt exempel är det bara att klona systemet och sätta olika villkor på varje klon eftersom raderna inte är överlappande.