Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-27, 12:38   #28
AA

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1495
Standard

Oftast så kan det bli helt olika reduceringar beroende på hur svårt/enkelt det ser ut på förhand men min standardreducering är ungefär så här:

Minst 1 A
Max 1 C
Max 0 D
eller
Minst 2 A

Jag spikar alltid minst en kuse och max två.
Jag rankar loppen och tar dom roligaste idéerna (bortsett från dom jag spikar) som A-hästar. Antalet lopp med A-hästar varierar och antalet A-hästar i varje lopp varierar också. Oftast blir det två lopp med A-hästar och i dessa lopp oftast två A-hästar med minst en A-häst som är av skrällkaraktär och där streckprocenten skiljer sig mycket mot den chans min ranking ger hästen.

C-hästarna är dom som inte är chanslösa men som kanske inte är dom som i första hand gör upp om det. Det brukar vara några av dom mer betrodda i omgången som får plats bland C-hästarna om dom har dåliga läge osv. Man vill ju gärna lyfta upp mindre bra hästar men med bra läge till B-gruppen.
D-hästarna är sådana hästar som jag brukar lägga i dom lopp jag går kort och där det oftast finns ett par kusar som är klart över övriga. Som exempel tar jag i morgon Nick Nock i guld som D-häst. Brioni och QDC är B-hästar.
Skulle 2 A (inte bestämt än men Nimbus i V75-1 och Orlando i V75-7 ligger bra till) vinna så skulle jag alltså klara en skräll i form av Nick Nock.

Kravet med D-hästar ökar kostnaden lite men ger desto mer när det sitter.
Jag har satt det kravet tillsammans med övriga krav två gånger och båda dessa är mina 2 största vinster på V75.
Oftast bränner jag inte på att kraven inte sitter utan på att spiken/spikarna inte vinner.

Ibland lägger jag till krav på minst 18 streckrankspoäng och ibland på minst 2 max 3 streckfavoriter osv.. Allt beror på hur omgången ser ut.

/AA
(V75 på himmaplan i morrn! Gött!)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat