Här kommer lite kalla fakta om favoriterna i första stoloppet då:
Dencos har över 50% galopp på karriärens relativt många starter nu, 3/4 rikstotostarter har slutat i galopp.
Evita Brodda har vunnit en(!) seger på elva försök.
50 resp 35% på dem är med bakgrund av detta en stor övervärdering av kollektivet i ett fullt fält med ston på V7.
Stort streckvärde i Yvory Queen som jag ser det, stor galopprisk men färsk form på hästen och inte sämre än någon annan på start tror jag. 10 är den enda jag ser som chanslös, bakspår och relativt orutinerad kusk mot 14st elitkuskar ska vara ett helt omöjligt uppdrag om inte hästen är mycket bättre än övriga. Streckad på 1% också så den är väl inte övervärderad iofs.
Snacka om förvandlingsnummer av Flemming i Echauffour! 2 segrar på 33 försök innan, nu 3/5 varav en på V7 och hundraprocentig felfri. Har blivit favorit trots bakspår men det ska han nog vara också, det är inga tigrar han möter och en häst mindre i fältet nu. Utgång!
Orlando Croft känns lite bortglömd i sista, Veijo låter väldigt nöjd och det är som regel ganska bra kusar han fått stryk av på sistone...
Mitt system i nuläget, känns ovanligt bra! Utgångar på Global M/Echauffour. Kan mycket väl bli flytt av utgång till No Fear Elkär, ruskigt bra häst och med lång distans känns det som en bra chans. Hursomhelst kraftigt bortglömd samtidigt som Global M faktiskt är en del överstreckad.
2,3,9,10,11
1,2,4,5,7,8,9,11,12,13,14,15
3
2,3,7,10
2,6
3,4,6,9,10
3,5,7
Man kanske skulle sova också...