Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-29, 12:16   #146
Valleyo

Valleyos avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4120
Standard

Hade skrivit en bra inför på alla matcher, men mitt internet ville inte riktigt vara med då jag skulle posta den. Så det får bli lite snabbt idag igen.

Ogiltigt spel-ID: 751060

Ogiltigt spel-ID: 750992

Brukar bli målsnåla tillställningar när AIK och Pixbo ställs mot varandra. AIK har kommit back on track tack vare ett bra försvarsspel, undantaget första perioden mot Dalen sist. Pixbo bygger också sitt spel främst på ett bra försvarsspel och tror att det kan bli en målsnål tillställning. Trodde linan skulle hamna på 10.5, det gjorde den inte. AIK har också av tradition haft lätt för Pixbo och känns överlag lite hetare och mer motiverade till den här fighten.

Ogiltigt spel-ID: 751042

Ogiltigt spel-ID: 751074

Jag har tidigare tjatat om MAIS förmåga att spela målsnåla matcher. Nu har man mött de två målgladaste lagen i serien och klivit över linan vilket gjort att bolagen blivit oense om linan till den här matchen. 10.5 hade mitt val blivit och jag tror att MAIS återgår till sitt tighta försvarsspel och försöka kontra in några bollar. Jag tror även att matchen är betydligt jämnare och hugger linan på +2.5 då den är någon boll för mycket sett till lagens former.

Ogiltigt spel-ID: 751067

Debacle för LIBKs försvarsspel sist och nu kommer man förmodligen tighta till då man inte har råd att torska här om man ska med till slutspelet. Umeå City är också i behov av poäng och vi såg ju hur matchen blev mot Sirius sist då laget var i ett liknande läge.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng