Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-29, 12:54   #147
Tomas63

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 701
Standard

Hej igen alla ankdammsvänner!

Efter att igår ha stärkt kassan med ett vinstspel på mitt kära ojämna svängiga Duvbo (3,75 borta mot Uppsala) kommer här lite tankar inför dagens elitmatcher.

AIK - Pixbo. Tvekar inte när jag där spelar en tvåa på Pixbo till hyggliga 2,10. Försvarsspelet i AIK har en hel del i övrigt att önska även om Jansson i kassen varit AIK:s bäste spelare denna säsong. Pixbos jämnhet samt deras förstalina (Caleb, Rosen, Brännström) avgör denna match. I samma match drar jag dock oxå ett spel på Kongo Kim mot Runnestig HTH. 2,25 på Kim är bra då Runnestig på senaste tiden inte varit i samma form som i början av säsongen.

I matchen FCH mot Mullsjö finns ett givet spel i form av 4,50 på Mullsjövinst. FCH det bättre laget men Mullsjö har lyft sig och behöver poängen mer än FCH just nu. Dock vinner FCH denna match 3 gånger av 5 men oddset 4,50 på Mullsjö är bra!

Drar även ett chansspel på Handen borta mot seriesuveränen Granlo till goda 3,75. Jag tror att Granlo nu kan börja svaja lite efter förlusten mot unga Järfälla. SSL är nära men ändå långt kvar. Konstiga tankar kan dyka upp i Granlospelarnas huvuden. Och med spelgeniet Patrik Svensson (31 poäng i år) borta kan allt hända. Handen kan nu också spela avslappnat och vill då säkert sätta Granlo på plats. Normalt sett vinner dock Granlo enkelt, oddset motiverar dock ett spel på Handen.

Älvsjö är på gång uppåt i bottenskiktet av Allsvenskan Norra. Jag tror att man idag fortsätter segerraden och betvingar Alba i trånga ogästvänliga Västertorpshallen (Denna hall är för övrigt livsfarlig att spela elitinnebandy i då spelare alltför ofta hamnar i väggar eller på läktaren pga det trånga utrymmet. Har själv sett flera olustiga skador i denna katastrofhall). Oddset 2,35 kör vi på för Älvsjövinst!

I morgon spelar Caperiotäby hemma mot Storvreta. Storvreta har de senaste åren haft väldigt lätt för CPT. Jag tror den trenden fortsätter imorgon. Nyligen landslagspetade och revanschsugna Henke Stenberg ser till att oddset 2,35 på Storvreta är spelvärt. Dock två mycket bra lag som båda kan stå som vinnare i årets slutspel. Just nu tror jag dock Storvreta har bättre form. 2,35 är taget!

Tillägg efter att ha lusläst oddslistan på Svenska Spel:

Peter Reinholdt i HTH mot Marcus (dä) Johansson i matchen Umeå - Linköping idag. Oddset 3,60 är mycket spelvärt. Båda lagen är inblandade i olika streckstrider så även om spelet kan bli lite tillknäppt tror jag det kommer att bli ett antal mål där då Reinholdt gör fler än Johansson. 3,60 tar jag alla dagar i veckan!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-29 klockan 13:04.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng