Citat:
Ursprungligen postat av Mammon
Jag är ganska ny på Jokersystemet och känner att jag inte på långa vägar får ut det maximala av det. Jag känner att det är svårt att få till en bra reducering som ej blir för komplicerad att få in.
Jag har aldrig vunnit med hjälp utav Jokersystemet och jag har ändå kört med det i ett år! Vad gör jag för fel? Är det så att jag kanske skall pröva något annat verktyg som finns på marknaden? Men jag känner att det troligtvis inte är verktyget i sig som är problemet, utan hur jag använder det.
Här kan vi snacka om allt kring Jokersystemet. Självklart kan man även illustrera hur systemet fungerar med hjälp utav aktuella travlopp/riksspel men det primära är hur Jokersytemet fungerar när man använder det som bäst!
Jag brukar köra med två utgångar varav en minst måste vinna. Sedan brukar jag ha som krav att minst två B, samt minst en C-häst måste vinna. Allt beroende på storlek på system och vilket sorts riksspel det handlar om.
Hur reducerar ni andra?
Jag behöver hjälp och de 595 kronorna måste betala sig - tycker det är ganska dyrt även om det varar i ett år. Men det är klart, får jag in något djävla system någon gång så täcker ju det kostnaden, gott och väl!
Eller skall vi hålla tråden öppen för alla verktyg som finns på marknaden - kanske är sjystare sett ur konkurrenshänsyn? Om moderatorerna tycker så så är det bara att ändra rubriken till: "Hur maximera reduceringsverktygen för trav som finns på marknaden?", eller något sådant...
Blås på!
|
Hej Mammon,
Jag har hållit på med Joker i 15år nu. Och lämnar aldrig in ett rakt system. Min erfarenhet av joker är testa sig fram. Frågar du tio stycken får du säkert nio olika upplägg. Men det viktigaste är att du känner dig trygg i reduceringen. Om man sedan använder sig av Poäng, block, ABCD eller utgångar spelar ingen roll. Som jag brukar säga 90% reducering är 90%!!! Jag ligger mellan 88-95%. Jag har den filosofin att när idéerna sitter ta betalt. Hur menar jag. Så här är mitt grund tänk. Sedan har jag två varianter till för omgångarna är olika.
Använder Joker!!
En Spik
Två Utgångar (D)
3/4 lopp med (A)
Och sedan (B) och (C) hästar
Sen gör jag så här.
1-1 (A)
0-4 (B)
0-1 (C)
1-1 (D)
Eller
2-3 (A)
0-3 (B)
0-2 (C)
1-1 (D)
Eller
0-4 (A)
0-4 (B)
0-4 (C)
2-2 (D)
Så vad jag menar med ta betalt när idéerna sitter är det sista sättet. Sätter man spiken och båda sina utgångar (D) så har man alla andra hästar på sitt system. Jag lirar så här och tycker det är överlägset. Vill du reducera bort omgångar som ger mindre än 10.000:- som oftast ska tilläggas så lägg till en reducering med att minst 2-hästar under 20% ska vinna. Igår var utdelningen 14.000:- och tre stycken var under 20%!!!
Om det är något du funderar över hör av dig.
Mvh
Dreamis