Citat:
Ursprungligen postat av tompa87
Kanonchans för Athen (3a) att gå ifrån PAOK (4a) idag.
Under uppehållet sålde PAOK 2 av sina bästa spelare:
Vierinha och Contreas och redan i första cupmatchen visade det sig skapa problem då man förlorade emot Athromitos Athen med 1-2 (efter förlängning hemma).
Även PAOKs president lämnade laget under uppehållet och tumultet runt laget verkar vara ganska omfattande. Som vi alla vet så är Grekland ett land i ekonomisk kris och jag antar att det är något sådant som syns igenom hos PAOK nu.
Athen å sin tur blickar uppåt och MÅSTE vinna alla hemmamatcher (speciellt med dessa förutsättningar) för att ha någon som helst chans på dem 2 topplagen (man är f.n. 9 poäng efter 2an och 11 efter Panathinaikos på första platsen). Man är obesegrade hemma: 6 vinster 3 oavgjorda och 13-4 målskillnad.
Hemma är man obesegrade i 4 matcher i rad men har haft problem att vinna dem senaste 2.
PAOKs form är inte relevant egentligen då dessa förutsättningar är helt annorlunda (förutom matchen man förlorade i cupen då som tidigare nämnd). Man spelade dessutom i veckan och med denna tunna trupp borde man ha svårt att stå emot, men jag kan säga att man bara har vunnit 2 matcher på 8 försök borta (3 kryss 3 torsk) 9-9 målskillnad.
Jag spelar Athen att vinna till 2.25 på Pinnacle! Athen har ekonomiska problem dem med skall sägas och insatserna kan hållas till medel men jag tror på Athen idag.
|
Saknade spelare I Athen
Gudjohnsen och även makos är tveksam till spel.
Man får tillbaka Leonardo (14/6) och Georgeas (12/0)
Paok har bara etto skadad, dock är han inte lika vass som sin namne i ryssland.( är dessutom back)
De får dock tillbaka Georgiadis (13/0)
Mycket bra rek, ska suga lite på den först ! =)