Citat:
Ursprungligen postat av HPT
Några funderingar kring råden från Dreamis.
- Är man nybörjare känns systemen lite för komplicerade. Om man inte vet exakt vad man gör är risken att reducera bort sig överhängande.
- Jag tror många skulle hålla med mig att en reduceringsgrad på 90% normalt sett är för mycket. Man lurar lätt sig själv att man har större vinstchans än man egentligen.
Det här är ingen kritik mot Dreamis system, ville bara framföra att det finns alternativa synsätt.
|
Hej HPT,
Tycker inte detta är någon kritik. Utan en upplysning. Reducerar man 90% så finns inte alla streck i alla lägen. Det måste man ha klart för sig. Men det gäller att komma fram till ett så bra sätt som möjligt att reducera c:a 90% och vara trygg i det man gjort.
- Är man nybörjare ska man testa på sådana system man redan har spelat att köra lite olika varianter. Det tar tid. Jag själv fumlade i 12-år

innan jag nu kör efter devisen. Ta betalt när idéerna sitter. Och så har jag spelat de sista 3-åren. Ni ser jag tjatar om det. Men jag tycker det är viktigt

. Och så började jag spela efter att har pratat med Jan Timonen. Fast han kör bara med utgångar inte ABCD. Men där var inte jag hemma så jag fortsatte med ABCD, och kompletterar med utgångar när det krävs. Och på så vis har jag kommit fram till något jag tror på. Jan däremot tyckte att systemen med ABCD blir lite för statiska enligt han. Men allt är en smaksak.
Tack HPT för att du vänder på myntet. För detta är ingen mall för framgång. Utan mitt sätt att använda joker.
Hoppas fler kan tala om hur de tänker och bygger sina jokersystem
//Dreamis