Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen
Tycker V86 är ett klockrent spel. Brukar finnas ett par mordvinnare i varje omgång. Oftast är de, som du säger, en kombination av kusk med respekt & tidig ledning - den så kallade solvallalunken. Gäller bara att inte vara alltför sugen på att fälla dessa favoriter som det oftast finns 3-4 av per omgång utan inrikta sig på att sätta de andra loppen istället. Min ringa erfarenhet av V86 än så länge är att många försöker leta skrällar i alla åtta loppen och chansar för mycket. Man behöver inte jaga skrällar i alla lopp för att det ska bli fina pengar.
För tillfället tycker jag att V86 är ATGs absolut bästa spel, speciellt när det är jackpot. Sticker gärna upp över 100k trots att flera spetshästar rinner undan pga lunken. Kan vara part i målet då jag hittills har spelat just denna spelformen med stor framgång. Något som jag aldrig har haft på V75.
|
Lustigt detta med V86, håller med dig - jag har inte haft någon större tur på V75 men V86 har jag redan satt en och haft 7 rätt en gång... Är precis som du säger och som jag också måste lära mig och det är ju att erkänna för sig själv när en spik är en spik är en spik... Det kan ju bli riktigt stora pengar ändå!
Men denna veckas V86 känns riktigt svår - ingen spik som jag fastnat för direkt, i alla fall - måste sålla, för i helvete...!