Ämne: Travböcker
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-30, 23:15   #12
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Bumpar igång den här tråden igen, för nu har jag precis plockat hem de flesta böckerna jag hittat i ämnet! Det är:

Statistikbibeln V75 2011, 540kr, Sjödén 2011
Vinna mer på V75, 37kr, Lindholm 2000
Trav & Tips boken, 255kr, Stenberg 2010
Travsport, 189kr, Ekman 2010
Travet, 219kr, Fransson 2007

Har inte börjat på någon av dem än men kan direkt konstatera efter att bläddra i två sekunder att:

-Stenbergs bok är tokdyr, under 100 väldigt luftiga svartvita A5-sidor för 255 spänn.

-Lindholms bok har ungefär samma omfång och kostar 37kr, vilket istället nästan är "för billigt" men då är ju boken riktigt gammal också.

-Ekmans bok, gott om text och färgbilder på 160 sidor.

-Franssons bok, riktigt maffig med ca 500 sidor i färg. Båda dessa sista är snygga layout-mässigt medan övriga författare inte verkat ha lagt en hel eftermiddag på den biten.

-Statistikbibeln har mycket innehåll med sina närmare 300 sidor men det är ju underkänt
att den går på 540kr. Det ser dessutom ut som att en mellanstadie-elev snott ihop omslaget under någon hemuppgift han fick väldigt bråttom med.

-Alla böcker är limhftade utom Travet som är bunden med hårt omslag.

Det återstår att se när jag får tid och lust att plöja igenom litteraturen men jag återkommer framöver med mer ingående recensioner, jag antar att det är några där ute som känner att det skulle sitta fint med sådana!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greedy (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat