Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-31, 09:46   #72
Dreamis

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
Alla är vi olika. Detta är mina högst personliga tankar och åsikter och tycker du inte som jag så får du skylla dej själv.

Följande är riktat till nybörjare inom reducering/travspelande. Erfarna reducerare/spelare har redan kunskapen.

Jag är av åsikten att det finns inget rätt eller fel vad det gäller reduceringsgrad. Varför skulle över 90% vara fel? Mina ligger nästan alltid över 90% och ofta upp emot 95%.

När du gjort ditt jobb och skapat ranken för alla lopp så för du över ranken i valfritt reduceringsprogram. Väl där sätter du upp dom krav som du tycker verkar lämpliga för omgången. Om dina krav är 1 av 5 eller 4 av 5 spelar ingen roll så länge du är med på vad du gör. Har du gjort ditt jobb och rankat bra så minskar ju inte din vinstchans lika mycket som din reducering reducerar antalet rader och minskar din kostnad. Har du däremot gjort ett dåligt jobb ja då är det bättre med låg reduceringgrad som klarar en dålig ranking förutsatt att hästarna finns med på ramen.

Det jag vill komma fram till är att det inte finns några dåliga reduceringssätt så länge den som spelar är medveten om vad han den gör.

Jag kör som som jag sagt innan i andra trådar med grunden ungefär så här:

Detta är enbart ett exempel. Man kan ju variera hur många B och C-hästar man väljer att ha i dom olika loppen. Man kan ha 2 spikar eller ingen spik. Tycker du att det är roligare att ta två extra C-hästar och ta bort en B-häst så gör det.
Man kan köra precis som man vill!
Är du som nybörjare osäker så "torrkör" en rättning. Vad händer om raden blir 1-2-3-4-5-6-7? Räknar du med att ha 7 rätt då men får bara 5 rätt? Då har du lurat dej själv vid reduceringen. Får du däremot 7 rätt så är allt bra ju.

Att ovanstående reduceringsvariant funkar kan jag garantera. Bara du gör ditt jobb INNAN du börjar reducera.

Lycka till!

/AA
Grattis AA

Håller med dig i allt du skriver. Viktigast gör din hemläxa ordentligt, och ta betalt när idéerna sitter, och tro på dig själv. Skulle jag ha spelat alla vinner man fått under snart 35-år i travbranschen. Hade jag nog inte haft varken fru, barn eller hus .

Ditt och mitt sätt är exakt lika men olika uppbyggt i joker.

Ska testa ditt tänk på mina system ikväll när fru och barn sover . Har redan fått en snilleblixt hur jag ska använda ditt tänk när jag kör utan spik. Kommer att ändra lite så det passar mig . Fler D-hästar som man får med som bonus när man sätter båda A-hästarna. Ska bli intressant.

//Dreamis
Dreamis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat