Nej det är det inte. Fundera lite på hur mycket respekt Göran B Andersson kan ha med sig i ett sånt här fält så kommer du fort fram till det svaret. Det är ju en bra häst och om han landar på under 15% så kanske det är spikläge men annars är det nog inte aktuellt. Spontant skulle jag säga att spiken i loppet är Timetosaygoodbye, spets och slut. Oddshöjande att han fick så mycket stryk av Spring Erom senast, såg bättre ut än vad det var då SE är en underskattad häst, det var fel distans, och kusken slutade köra direkt han insåg att det var kört.
Klass 1 är ett riktigt getingbo, form på de flesta kanter och kort lopp...
Fyraåringsloppet också riktigt lurigt. Luddes häst var ganske lovande i Malmqvists regi vill jag minnas och nu har han ju en topptid i ryggen direkt i debuten. Mer en nackdel än fördel på alla sätt i min bok, hoppas han blir stor favorit. Karlstedts häst är bra och jag har på känn att han siktat på det här loppet ett tag.
Gede Star fram och baklänges i klass 2? Aldrig förlorat felfri och oddshöjande med Jakobsson istället för Goop nu. Finns flera i loppet som nog blir streckvärda, men kan mycket väl bli jämnstreckat också och då är det nog läge att spika.
Stoloppet är halvöppet men några kan man plocka bort direkt iallafall. Lär bli jämnstreckat så värt att ta ställning!
Känslan är att Jasper Lane, Alandias Karisma och La Bellouet är de som gynnas mest av den långa distansen. Ingen tillfällighet att Erik smög med Truly Devoted senast och kommer bli överskattad den här gången.
Magkänslan säger Friction men det ser ut som ett förhållandevis öppet lopp...