Tror ingen här tycker du är dryg Pacman. Tror de flesta här i dagboken ofta spelar på favoriterna till lägre odds. När favoriterna får däng går många back. Om detta lönar sig mer eller mindre i längden än att spela på dogsen vågar jag inte uttala mig om. Men jag vet vad som funkar för mig och givetvis utgår jag från mina egna erfarenheter när jag skriver här, det är ju ett forum som bygger på att utbyta tankar och spelidéer. Men som tompa säger när det är motiverat spelas även icke-favoriter. Många var inne på Parma igår och dessutom gicks det in på att mycket talade för Swansea i mötet med Chelsea vilket såg bra ut fram till 93:e minuten

.
Men i denna matchen ovan tyckte jag resonemanget om en låååång skadelista på viktiga spelare för Nice men framför allt att de ligger sist i ligan och nog borde lägga mer krut på den istället var väldigt relevant. I cupen är det väl dubbelmöten som gäller (tror jag?) och då är en vinst med god marginal säkert önskvärt för Marseille. Tycker mycket talar för en komfortabel vinst för Marseille. Skador tror jag generellt många lägger för stor vikt vid och jag kan inget om Nice eller betydelsen av varje enskild spelare som är borta. Men med så många skador på ordinarie spelare i viktiga funktioner (framför allt mittfältet)... tja... Men är det din erfarenhet att det oftare är lönsamt att spela på dogsen med ett plushandicap (och då syftar jag på fotboll i större ligorna och inte hockey)? Dela gärna med dig!
Visst kan man "testa" Nice med plushandicap, bara det att jag kan inte finna något motiv till det mer än som en chansning. Tycker Marseille har allt som talar för dem och Nice har det mesta emot sig.
Min tanke med att lägga upp mitt spel var inte som en rekommendation till andra att spela som jag utan främst för jag tyckte oddset var bra för ett spel som passade bra in på det resonemang som förts kring matchen. Jag tror de som läser i dagboken vet att det blandas friskt här mellan korta live-chat inlägg, resultatuppdateringar, renodlade rekar eller bara inklistrade spel helt utan motivering. Inte många som motiverar sina spel lika väl som tompa.
För övrigt, tack för många fina tips här från dig. Följer dig även på twitter och ryggar ibland på finska hockeyn.