Ja, som flera varit inne på så ser jag värde i Bolton idag.
Man kommer ifrån 3 raka segrar, 2 i cupen och en fin skalp i ligan emot Liverpool och jag tror att man har börjat fått igång spelet lite efter en minst sagt trög start.
Arsenal har som vanligt minst ett halvt lag på skadelistan och idag saknas Diaby, Chamakh, Gervinho, Gibbs, Jenkinson, Santos och Wilshire. Nästan så man tycker att det börjar lätta men med den tunna trupp och låga fysiska attributer som Arsenal verkar sitta på (med tanke på alla skadorna och med tanke på hur fysisk små alla är) så tror jag att en match emot Bolton 3 dagar efter en up-tempo, come from behind match emot villa passar alldeles förträffligt _DÅLIGT_. Bolton är stora, starka och tuffa och man kommer ha en medgångspublik i ryggen.
Bolton har lite skadeproblem dem med, mest noterbara är väl Holden (dock saknats hela säsongen) och Sean Davis som jag tycker är ersättbar.
Känns fortfarande som att Bolton med en dags extra vila kan trycka ner ett trött Arsenal i skorna idag med sin fysik. Garderar mig emot X-risken med DnB men spelar Bolton till 4 gånger pengarna (DnB alltså).
Senast redigerad av tompa87 den 2012-02-01 klockan 18:07.
|