Citat:
Ursprungligen postat av fireas
God morgon på Er allihopa!
Är på tåget in till Lund för att gå på föreläsning.
Kan väl skriva in mina tankar i en match i tennisen idag (ATP - Zagreb)
Lacko - Bogomolov
Bogomolov har klättrat snabbt på rankingen, han är nu rankad 35a. 2a seedad i turneringen och har hunnit spela 3 turneringar 2012, Sydney (QF), Qatar (2a rundan), AO(2a rundan).
Han möter Lacko, som också klättrar på rankingen hastigt, 97a är han rankad för tillfället.
Lacko spelar inte alls dåligt, nådde 3e rundan i AO och åkte ut mot Nadal. Han har en bra serve.
Bogomolov spelar bra och har väldigt bra returer, svagheten ligger väl lite i hans serve. Men jag tror att favoriten i denna match kommer att ta det.
Bogomolov har lite mer erfarenhet, bra returer (Lacko servar bra men de bör bogomolov ta) och jag tror att det är där nyckeln i att vinna över Lacko ligger.
låg insats på detta - 1-3u
|
jämn match mellan två spelare som har uppåtgående form.
Lacko spelade riktigt bra i AO men där spelade han helt utan press o var väldig orädd i sitt spel.. Nu får vi se vad han har för inställning mot Bogo, han darrade lite mot Starace.. Bogo stabil spelare med uppåtgående kurva, tror på jämna match där den går över linan.. Går in på 3set @ 2.46 Spelar 2/5u
ser mer värde i 2.46 @ 3 set än över 21.5 @ 1.61 men sen är värde olika saker för olika spelare

kan bli ett litet livespel på den som blir breakad