Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-02, 13:29   #3137
krigarN
 
krigarNs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 51
Sharp$: 551

Kapitel II (avslutad)
Stats: 286 - 388 - 21
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 42.43%

Standard

19.00 Färjestad (6) - Frölunda (4) 2 ML @ 2.30 (bet365)

Frölunda kommer till Karlstad i kanonslag. Kedjan med Pyörälä-Olimb-Pettersson är i kanonslag med 8, 9 respektive 7 poäng de 5 senaste matcherna. 4-0 senast borta mot Timrå och hela 6-1 hemma mot serieledarna Skellefteå omgången därinnan. Ett Skellefteå som Färjestad i tisdags förlorade mot, 2-0.

Färjestads offensiv är ett stort frågetecken, mot Skellefteå hade man nästan 9 minuter PP i streck, utan att skapa någon kvalificerad chans över huvud taget. När man nu stöter på Frederik Andersen (94,02% GAA 1,65) lär man inte få det lättare. Laget har dessutom endast 1 vinst de 7 senaste (mot formsvaga Djurgården, 1-0) och endast 1 trepoängare de senaste 12 matcherna(!!!)


Med dessa förutsättningar tycker jag att Frölunda definitivt har större chanser än de 43% som oddsen talar om. (Underspelet är också intressant i denna match, då FBK som sagt inte kan göra mål, men har ändå en stabil defensiv).

Mitt tips: 1-3

-------

19.00 Djurgården (11) - HV71 (5) 2 ML @ 1.95 (jag fick 2.026 igår hos Betfair)

Djurgården är tilsammans med Färjestad seriens formsvagaste lag. De 8 senaste matcherna har man 2 vinster, 3-0 mot megajumbun Timrå och 2-1 efter straffar hemma mot Färjestad. Och om ni läser ovanstående rek har ni märkt i vilket slag FBK är i. Man sparkade nyligen tränaren, Hardy Nilsson och hittills har det inte gett någon effekt alls. Det är alltså krisartat i laget och de flesta förväntar sig nog en kvalserie för stockholmarna.

HV71 har en riktigt stark trupp och förväntas ligga högre i tabellen än vad man gör. David Petrasek återvände nyligen, en back som gjorde 53 poäng på 52 matcher i HV-tröjan för två år sedan, vilket är helt otroliga siffror. Med en frisk Jason Krog och andra stora namn såsom Voutilainen, Joensuu och inte minst Davidsson bör man kunna göra 3-4 mål ikväll. Något som lär räcka med tanke på Djurgårdens 4 spelmål de senaste 5 matcherna.

Mitt tips: 0-3

--------

01.30 Tampa Bay - Winnipeg -1.5 @ 3.00 (Ladbrokes)

Tampa Bay har hittat formen och kan stoltsera med 5 raka vinster. Man gör i allmänhet ganska mycket mål och i truppen finns ligans överlägsna skytteligaledare, Steven Stamkos. Laget har gjort 4 mål eller fler 4 av de 5 senaste. Defensivt har man dock släppt till alldeles för mycket, men i och med att Winnipeg saknar ett par offensivt starka namn bör man inatt kunna hålla tätt.

Winnipeg saknar sin bäste målskytt, Evander Kane samt den offensivt lagda, Dustin Bufyglien med sitt enormt slagskott. Något som bidrar till lagets knackiga målskörd då man endast gjort 3 mål de senaste 3 matcherna. På bortaplan har man haft stora problem under säsongen (8-14-4), något som talar för ett relativt hemmastarkt Tampa (14-7-1).

Mitt tips: 4-1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+10), Soap (+3), SPADERMAN (+3), AnkeDD (+2)

Senast redigerad av krigarN den 2012-02-02 klockan 13:44.
krigarN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat