Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-02, 14:05   #1
joemag
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Dagens Elitserie 2/2


5 matcher spelas idag, inte riktigt lika förutsägbar som förra omgången.

Elitserien (Sverige)
2012-02-02 19:00: Brynäs IF vs Timrå IK
2012-02-02 19:00: Djurgårdens IF vs HV 71
2012-02-02 19:00: Färjestads BK vs Frölunda HC
2012-02-02 19:00: Luleå HF vs Växjö Lakers HC
2012-02-02 19:00: Skellefteå AIK vs AIK IF

Själv väljer jag att skriva lite om några matcher som jag finner intressanta.

Brynäs - Timrå


Botten mot toppen, eller nästan i alla fall. Brynäs ligger 3a, på samma poäng som 2an Luleå trots att Luleå har spelat en match mer. En poäng ovanför Brynäs ligger SAIK. Jag tror att toppen tar detta, Brynäs har 9 raka hemmasegrar mot Timrå, Brynäs har 6 raka hemmasegrar, 8 poäng på dem fem senaste matcherna medan Timrå har 4. Senast var dock Brynäs insats hemma mot LHC stabil men inte jätteimponerande, man gjorde inte mer än man behövde. Det rapporteras inte om några större förändringarna i lagen. Det såg ut som Lauritzen skulle göra comeback men så är inte fallet. 1,5 på en rak etta är det bästa oddset jag hittar som känns i underkant. Trots att jag har svårt att se att Brynäs tappar poäng mot Timrå när tabellen är så tight. Alternativt spel är 0-1 i hcp till timrå till 1,72, dock ogillar jag HCP spel.

Mer intressant är däremot överspelet. Timrå är riktigt dåliga bakåt och Brynäs lär kunna dunka in ett par puckar tidigt. Brynäs är top 4 i Elitserien på att göra mål medan Timrå är i botten på att hålla tätt. Över 4,5 ger 1,65 vilket är godkänt, spelet hänger på att Timrå lyckas sätta en puck.


Djurgården - HV71

Ett Djurgården i panik och kaos möter ett HV71 som kommer från en tuff bortamatch i Luleå. Djurgården har inte gjort mål på två raka matcher, förlorat 3 raka matcher (senaste matchen var modo bättre men avgjorde inte förrän sista sekunden), är i botten när det kommer till hemmamatcherna och möter ett HV som spelat bra över säsongen borta. Utöver det är skadelistan lång "Jimmie Ölvestad, Mika Zibanejad, Daniel Tjärnqvist, Mathias Tjärnqvist, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson, insjuknat i dag, saknas i kväll." (taget från Aftonbladet). Dessutom tror jag inte DIFs nya tränare är mogen att reda ett A-lag i kris! Som ni kanske anar lutar det åt spel för HV för mig. 1,82 på ML och 2,35 på rak 2a känns okej för mig.

Ännu bättre spel borde underspelet vara i denna match. Djurgården har inte gjort mål på 2 raka matcher, HV har inte gjort mer än 2 mål i dom tre senaste bortamatcherna. Som vanligt vid ett "säkert" bet är oddsen dock låga.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat