Ämne: NBA 2/2
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-03, 07:41   #25
6asdf
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Spoiler:

[QUOTE=Lazlo;166329] Om du inte sett nå NBA, 6asdf så antar jag att du missat årets dunk som Griff gjorde för ett par nätter sen!? Here you go:

http://www.youtube.com/watch?v=3w_Vy...eature=related

[/QUOTE



Haha pfft, klart jag har sett den. Men det är precis det här jag menar, det känns rätt svårt att analysera matcher med enbart highlights som grund...

Slänger iväg några frågor också eftersom det går så dåligt och jag känner att jag verkligen behöver lite(mycket!) hjälp, vill ju också bli en sharp liksom...!

Vad är det ni rutinerade spelare kollar på inför en match med lag som ni inte sett så mycket live av? Har ni några speciella saker ni alltid kollar inför en match? Har ni något ni tycker är extra viktigt?

Jag kollar t.ex. alltid dessa saker och i den här ordningen
1. Läser game preview [NBA.com]
2. Statistik på senaste matcher (vunna/förlorade hemma och borta samt pts gjorda/"insläppta" hemma och borta) [På "mitt" spelbolag]
3. Skador [CBS sports]

Jag lägger t.ex. inte jättemycket vikt i om det är back-to-back (Rättare sagt: Jag vet inte riktigt vad faktumet att ett lag/båda lagen spelar btb har för påverkan på matchen, mer poäng? mindre poäng? etc etc.

Om man sammanfattar alla frågor till en(nästan): Hur analyserar ni NBA/basket generellt och vilken fakta lägger ni mest vikt på?

(Ska jag göra en egen tråd av detta?)

Senast redigerad av 6asdf den 2012-02-03 klockan 07:58.
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat