Snabb analys:
Sean Banan: Kommer INTE top 2, möjligen tokskräll till andra chansen. "Proteströsterna" kommer att gå till.....
Torsten Flink: Skrällvarning, hit går alla proteströster! Kan af Ugglas skråla sig till Globen så kan Torsten det. Imponerade i Skavlan och han är helt klart en profil.
Afro Dite: folk kallar det för freakshow när Sean banan och Torsten är med, men här är årets största freakshow! Comeback av Afro Dite...*kräks*. tror dock det funkar då motståndet är skralt, top 4.
Marie Serneholt: J-U-M-B-O. Den tjejen har ingenting, totalt blankt, menlös låt.
Abalon Dots: inte i min smak men sånt där brukar kunna funka, kan bli top 4.
The Moniker: mycket sämre låt än förra årets plåga, ska inte funka. Kan dock klura sig vidare tack vare alla fans han fick ifjol, men längre än till Andra chansen ska va omöjligt.
Dead by April: i mitt tycke överlägsen, men att "grawlande" i svensk TV ska räcka till Globen....nja!?!? Men man kan ju hoppas!
Looren: favorit, men tycker inte låten imponerar. Kanske anorlunda när man får höra hela låten, men tveksam. Hade bra låt ifjol men funkade inte, ger ett "svårt" intryck och inte många som vet vem hon är. Svårbedömd.
Måste jag tippa: 110 ggr på Afro Dite och Torsten till Globen på SS är fint.
Det bästa spelet är dock 1,91 på Afro Dite före Marie Serneholt. Grundar spelet på att Serneholt kommer sist, och då slår ju alla henne. Afro Dite ger mig hemska rysningar, men det kommer att funka med tanke på motståndet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|