Citat:
Ursprungligen postat av krigarN
01.30 Tampa Bay - Winnipeg -1.5 @ 3.00 (Ladbrokes)
Tampa Bay har hittat formen och kan stoltsera med 5 raka vinster. Man gör i allmänhet ganska mycket mål och i truppen finns ligans överlägsna skytteligaledare, Steven Stamkos. Laget har gjort 4 mål eller fler 4 av de 5 senaste. Defensivt har man dock släppt till alldeles för mycket, men i och med att Winnipeg saknar ett par offensivt starka namn bör man inatt kunna hålla tätt.
Winnipeg saknar sin bäste målskytt, Evander Kane samt den offensivt lagda, Dustin Bufyglien med sitt enormt slagskott. Något som bidrar till lagets knackiga målskörd då man endast gjort 3 mål de senaste 3 matcherna. På bortaplan har man haft stora problem under säsongen (8-14-4), något som talar för ett relativt hemmastarkt Tampa (14-7-1).
Mitt tips: 4-1
|
Surt att detta spel inte sittar, speciellt när jag ser hur många som ryggat.
Det verkar som att Ondrej Pavelec i Winnipegmålet har storspelat samtidigt som Tampa powerplay varit helt annat än bra de två ynka chanser man fick i den spelformen.
Lite citat från NHL.com:
Dustin Byfuglien, som rapporterades missa matchen från flera håll (däribland NHL.com) för Winnipeg fanns ändå på isen.
------
Hoppades någon övertygades av min korta Philly-rek iaf!