Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona
Ny dag och en ny bättre känskla i kroppen, vart lite nere några dagar och det har smittat av sig på spelet( Började nästan påminna om min gammla poker karriär när man vissa veckor bara slängde iväg pengar för att man hade personliga problem och att ens spelförluster gjorde att man istället la fokus på "pengaförlusterna" för att döva "riktiga" problem.
Nu ska jag föra in alla veckans förluster i sheetet. Gissar på att jag ligger mellan 7000-10 000 back och en del genom missflyt på veckan men det mest är dock slarv och ihop stressade spel.
Någon som känner igen dessa perioder? Har förstått att när det gäller mig är de återkommande och det gäller att jag bara försöker lära mig av mina misstag. och så snabbt som möjligt återfå fokus.
I helgen ska jag spela mycket singlar. Sluta jag "stora" vinster och sakta men säkert börja klättra igen!
Råd, tips och tankar i detta ämne hade varit mycket glädjande.
|
Känner verkligen igen det. Efter några år poker har man varit i den situationen ett antal gånger. Men också det som lärt mig att t.ex. inte höja betsen efter en veckas förluster och liknande. Vikten av BRM.
Spel-psykologiartiklar, prata av sig med andra spelare, ta hand om sig själv och inte göra några förhastade bets.
Det är ju inte bara en gång man stått i duschen och tänkt "Nu lägger jag av, varför håller jag på med det här". Men det gäller att resa sig stark, och sålänge man ser till att spela bra, så kan man ju alltid motivera sig med att man är vinnande i längden.