Kul med lite analyser!
Loreens låt känns modern och jag tror hon blir etta.
Sen tror jag faktiskt Moniker kan ta andraplatsen. Hans låt är kanske inte den vassaste men jag tror ändå inte de andra kvarstående räcker till och Moniker har nog samlat på sig lite fans sen förra året.
Sean Banan kommer nog få många röster från de yngre och jag tror han nyper en 2:a chansen plats.
Torsten Flinck tror jag kan skrälla sig till 2:a chansen. Som nämnt tidigare tror jag han kan ta många "proteströster".
Dead by April har en väldigt annorlunda låt och det brukar ju fungera åtminstone till andra chansen men jag tror den blir för mycket och missar precis.
Abalone Dots låt är en av de lugnare tillsammans med Flinck och jag tror han kommer ta lite av deras röster och att de hamnar lite i skymundan.
Tror inte alls på Afrodite och Serneholt då de känns för uttjatade och Serneholts låt är som sagt totalt menlös.
Något i denna stil kanske:
1. Loreen
2. Moniker
3. Sean Banan
4. Flinck
5. Dead by April
6. Abalone Dots
7. Afrodite
8. Serneholt
Tog ett spel på SS, Loreen & Moniker till final till 9,70 ggr.
Sen tycker jag även att det är bra att spela Moniker som topp 2 till 5,50 ggr hos SS samt att spela honom till andra chansen till 3,15 ggr hos samma bolag, Då jag tror att han kommer topp 4.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|