Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-03, 14:51   #3227
tompa87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6058


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dynamo Dresden (11) - Greuther Furth (2)

Tror på en tajt historia här och en underish typ av match av ett antal anledningar. Först och främst är det 2 lag med helt olika målsättningar, Dresden vill bara klara kontraktet, nykomlingar som man är. Furth å sin sida missade oturligt uppflyttning förra året men man rustar för Bundesliga redan nu (plockat in Gerald Asamoah t.ex.) och man är bara 2 poäng efter ledande Dusseldorf, men har lag som jagar i nacken (3 lag med 39 poäng medans Furth har 40) så det finns ingen tid att slappna av.

Jag ser en matchbild där Dresden är nöjda med poängen och man kommer inte att gå framåt nå ordentligt innan Furth gör ett ledningsmål.

Furth å sin sida är inga fantomer på bortaplan (4-4-1) men man har ligans bästa defensiva facit med endast 14 insläppta på 19 matcher! Man har även ligans bästa bortafacit när det gäller insläppta mål bakåt med endast 7 i baken på 9 matcher. Dresdens hemmafacit med 2 gjorde per match i snitt känns ganska cancelerat av det faktum att man nog är nöjd med en poäng samt att Furth är så starka defensivt.

Ett annat faktum som gör att jag spelar underspelet är att det är -9 grader i Dresden, inget vidare fotbollsväder eller vad säger ni? Ser ut att bli snöfritt men det är inte alls kul att komma till en liten bortaarena och spela i minusgrader.

Dresden saknar dessutom ett par spelare; nye Vujadin Savic och långtidsskadade trion Moeckel, Jungnickl och Mueller, medans Furth får tillbaka Stephan Shröck, Asamoah och Sercan Sararer.

Furth bör dock vinna med tanke på att man kvalitetsmässigt är det bästa laget i serien (i min mening) så ett spel på typ Furth och under 2.5 fungerar också. Jag spelar dock Under 2,5 mål till 1.95, medelinsats. Greuther Furt och under 2.5 ger 4.5 gånger pengarna på bet365, lätt värt en unit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+8), Simson89 (+5)

Senast redigerad av tompa87 den 2012-02-03 klockan 15:11.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat