Ja, god måndag då allesammans.
Kör på med mina skumrekar och hittar en i turkiska andradivisionen idag:
Bucaspor (12)- Sakaryaspor (16)
Det har nog inte sagts många gånger om 2 fotbollslag som sedan mötts i matchen efteråt men dessa BÅDA lag kommer ifrån en 2-7 förlust hemma!
Bucaspor hade dessutom ledningen med 2-0(!) inför andra halvlek men stod väl för en av dem större kollapserna detta århundrade! Hursom, man är ligans näst bästa offensiv (trots att man då ligger på 12e plats overall) med 30 gjorda på 19 matcher. Problemet dem har ligger i andra änden av planen där man också släppt in 31 mål.
Sakaryaspor har även dem problem med defensiven. 37 insläppta på 19 matcher är ligans i särklass sämsta (närmsta är på 33). Man har saknar dessutom sin förstamålvakt idag som blev utvisad senast och jag kan tänka mig att det inte gynnar ligans sämsta defensiv med en ny spelare mellan stolparna!
Bucaspors senaste 9 matcher har alla gått över linan. 6 av dem senaste 9 har gått över i Sakaryaspors matcher.
Summa kardemumma: Jag tror att Bucaspor (som endast har 3 poäng upp till play-off platser om man vinner idag) har bra chanser men överspelet känns mer motiverat! 1.80 på Nordicbet synas med medelinsats (3/5 uts).