Nurmos är ju för rolig, han tänker aldrig ge sig med sina konspirationsteorier om spårlottningen. Snacka om selektivt minne... "Tyvärr fick han återigen ett dåligt läge vilket han alltid har. Titta bara vilka spår som hästen har haft i de fyra senaste starterna. Och även innan dess har han ofta haft dåliga lägen. Som jag har sagt tidigare så måste det vara något som är fel i datasystemet."
Just Mellby Ultimatum är alldeles fantastiskt bortglömd i sjunde för övrigt. Riktigt ljummet lopp och spår 8 är ingen katastrof. Mellby, Binni Dreamcatcher och On The Dot känns som bästa garderingarna mot favoriten.
Går ut hårt med tre raka spikar idag, det finns inget emot i de första loppen och enda frågetecknet är väl fräschören på Vectorn.
Mitt system med utgångar på Global Octopus och Knifetown Lady samt minst en oddsare under 15%. Känner mig ovanligt nöjd med det här, men det kan nog bli lite småändringar. Kanske någon utgången på Knifetown till någon i fjärde...
1
2
5
2,3,4,6,8,9,11,12,13
Alla
1,3,8,9,12
3,4,5,6,8,9,10
2,4,8,9,10,11,13,14,15