Citat:
Ursprungligen postat av iCash
Spelar enbart en parlay inatt:
1 SA Spurs +2.5 @ 1.41
2 CHI Bulls +4.5 @ 1.43
3 MIL Bucks +1.0 @ 1.83
@ 3.72 3u

|
Har en liten fråga angående detta, du är väl en av dem som har startat det här forumet och har antagligen därmed väldigt mycket kött på benen inom betting och har väl god koll på mer eller mindre allt... anser mig också ha en hel del kött med benen men har aldrig förstått mig på låga + hcp på 1-2-3 poäng och speciellt inte i det här fallet när du köper ner oddsen nå enormt för att få någon extra plus poäng för laget?
Varför gör du det och tjänar man verkligen på det i det långa loppet? Varför inte köra Spurs ML och Bucks ML!? Om du tror på dem så borde du väl även tro att de vinner, visst du har ju säkerhet om det skulle bli en jämn match men oftast så avgörs ju matcherna med fler poäng än 3 eftersom att man kommer oftast foula i slutet tills man ligger under med 2 possesions alltså minst 4 poäng... det är ju egentligen bara en buzzer som oftast gör att matcher slutar tajt. Tycker att oddsskillnaden sällan är värd den ändå lilla extra säkerhet man får på dessa låg hcp!
Har aldrig gillat +hcp som är lägre än 5 eftersom att jag känner att matcherna oftast avgörs med mer poäng än så då det blir foulande i slutet! Tror jag på ett lag som har lägre +hcp än 5 så kan jag lika gärna tro att det ska störa så pass så de kan vinna eftersom min analys är att det ska vara stenhårt hela vägen och vara bara några poäng som skiljer i slutet och när det väl kommit dit så är det allt som oftast helt öppet om vilket lag som ska sänka de sista skotten som ger vinsten och att då sitta på laget som ger 3.00 är kalas bra!
Man kan ju få ca 6.30 i odds och köra samma parlay men chansa lite mer och köra ML på samma lag men om man kör safe så och få poängen på Bulls men ML på både Spurs och Bucks så får man ju betydligt högre odds och chansen att +1 på Bucks eller +2.5 på Spurs ska hjälpa är väl ändå ganska liten?
Vore intressant att höra lite hur tankegångarna är på så här låga hcp och speciellt då du köpt dem till låga odds? Andra får gärna fylla på med tankar angående detta också! Tjänar man verkligen på detta i långa loppet?
Till "Jespaah"... Jamison ska spela inatt för Cavs!