Citat:
Ursprungligen postat av Redbull
Jag är såklart väldigt partisk med tanke på att jag är från Helsingborg. Men tror faktiskt HIF kan bli farliga i år också. Man har fått behålla truppen som lirade i höstas och fyllt på med talanger, en stabil mittback samt en rotationsspelare. Dock saknar jag en riktigt vass anfallare. Hoppas Jeppe Jansson fixar något där. Men truppen är samspelt vilket är viktigt när säsongen drar igång. Ska bli spännande med CL-kval. Men sjukt tufft och svårt, hoppas på en bra lottning så jag och polarna kan dra iväg på en rolig Europa-turné.
Men visst, jag förstår att många ser IFK som favorit till guldet. Man har värvat bra och har ett väldigt intressant lag. Även vår ärkerival mff kan bli jobbiga i år. Revanschlusten bör vara hög efter förra årets mediokra säsong. Nu dessutom med en ny judas i laget (Simon Thern).
Oavsett så ser jag sjukt mycket framemot Allsvenskan och CL-kvalet. Ser väldigt intressant ut...
|
Allsvenska är ju en otroligt svår liga att spela. Tyckte bara att jag såg ett visst värde i att spela blåvitt när de låg i 6 gånger. gissade själv på att de skulle ligga runt 3.75-4.25. Spel 1X2 i allsvenska är ju som att be om att bli av med pengar. Alla slår alla.
Men håller med om att Helsingborg är en av kandidaterna iår också , de var ju trots allt överlägsna förra året. Riktigt imponerad av att de kunde vinna trots alla spelarförsäljningar.
Att MFF ska vinna är emot min religon. så den tanken vill jag inte ens tänka.....
Elfsborg är väl ihop med Blåvitt de laget som har bäst trupp så de borde väl också komma högt upp.
Men som sagt med de köpen som Blåvitt har gjort så är allt annat än guld ett misslyckande!
Ser framemot att äta en stor portion pytt i panna i höst!