Det skriker passivt upplägg om Echauffour: "var kanonbra när han vann på Åby och avslutade strålande. Då var det hård körning första varvet i täten vilket passade honom bra. Senast var han inte så dålig som det kanske såg ut i Malmö. Man får glömma det loppet och hästen har känts fin efteråt och håller bra form. Det som talar emot är voltstart och att han har galopperat de två gånger som jag har startat honom i voltstart. Spår åtta är bra för då får han inleda lugnt och jag hoppas att han går felfritt. Det är en bra häst för klassen och han behöver en genomkörare inför finalerna om två veckor. Kan han vara bland de tre, fyra främsta här han gjort det bra. Det blir däremot skor runt om den här gången och det är en nackdel. Jag tror dock att det här är en häst som kommer att klättra upp i klasserna."
Luktar skräll i det loppet med en Ludde-häst som gått i bott på V7 senaste starten som favorit. 9,10 är ganska bortglömda...