Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-19, 23:48   #1
Ex Punter
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

20/2 the Championship 16:00


QPR inställd senast men Derby gjorde sitt och Boro var värda en poäng iaf, missad straff i 87e är alltid tungt.

Nya tag idag, jag gör tre lir.

Högst insats, utan tvekan blir Posh +0,25 @ 1,85, 9/10u
Peterborough har lyft sig under nye J. Gannon och börjar sakta men säkert visa de kvalitéer de visade i L1 och som jag trodde de skulle överleva i the Champ på, ett riktigt bra hemmaspel. Man hade Ipswich hemma senast och såg bra ut även om 3-1 är siffror lite i överkant. Klart är iaf att Posh har fin form fn och självförtroendet är konstant stigande. Motståndet idag är normalt sett supertufft men SU har fortfarande massor med skador och den svaga formen består. Det ser inte bättre ut idag; M. Seip, C. Morgan, J. Harper, R. France, D.Geary och K. Bartley har inte tränat i veckan och är out, vidare är en handfull gubbar (Kallio, Nosworthy, Williamson, Montgomery & Ward) är dessutom tveksamma efter skador i samband med Nottingham senast och till slut är bäste fw D. Henderson avstängd! Detta är megaproblem för SU. Posh ser skademässigt bra ut, har stigande form och är normalt sett ett riktigt bra hemmalag. Jag lirar hårt!

Peterborough-SU, Peterborough +0,25 @ 1,85, 9/10u

Nottingham-Boro, Boro +0,5 @ 1,95 6/10u
Sen fortsätter jag nöta på med Boro då det är nästan dubbelt +0,5 borta mot Nottingham. Boro visar fortsatt form och en poäng skulle man haft borta mot Blackpool då chansen kom med 3 minuter kvar. Jag är inte orolig för formen, Blackpool borta är bland de tuffare bortamatcher man har under en säsong. Skadeläget fortfarande bra, inget nytt oroar eg. Nottinghams form kan möjligen vara stigande igen och då är man ett riktigt klasslag, det har vi sett. Dock måste man visa betydligt mer än man gjort de senaste 3-4 matcherna för att jag ska köpa 50% vinstchans. Ingen fara på skadefronten, G. McCleary dock avst. igen, och jag tror inte man gör en megadålig insats idag. Jag håller dock Boro som bättre fn och 1,95 för X är för bra för att inte syna.

Nottingham-Middlesbrough, Boro +0,5 @ 1,95 6/10u


Avslutningsvis provar jag Ipswich +0,25 @ 1,85 borta mot SW, detta trots deras svaga sista 45 borta mot Posh senast. Efter Readings seger mot Palace ramlade nämligen Tractor Boys under strecket igen och R. Keane var INTE nöjd med spelet. Här kommer inställningen vara enorm igen och detta är inte en match som något av lagen eg har råd att torska. SW är ett lag jag tycker är klart överreklamerat men jag missade att boka hemma mot Donc då jag tyckte oddset såg rättsatt ut @ ca 2,20. Donc var dock bara bättre och jag är fortsatt inne på att SW inte har så bra form som resultaten på slutet visat. Ipswich är i mina ögon ett bättre lag men kanske är formen lite vikande på den fronten, sista 45 mot Posh var inte bra. SW har lånat in Eddie Nolan från Preston och det stärker kanske def något, i övrigt inga nya stora problem i lagen. Jag håller Ipswich som bättre och tycker nog att man kan ta 1,85 +0,25 idag.

SW-Ipswich, Ipswich +0,25 @ 1,85 4/10u

I övrigt, Newc ser starkt ut mot usla Preston och Blackpool lär inte vara sämre idag efter segern mot Boro.

Kom igen!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat