Rangers @ Flyers
Rangers är 6-0 (100%) de senaste sex matcherna lagen emellan och har vunnit 16 av de senaste 23 (~70%) matcherna i Philadelphia. Rangers har vunnit samtliga fyra mötena den här säsongen och Flyers har enbart gjort sex mål under dessa matcher (snitt 1,5 mål / match). Till de oddsen är det svårt att inte spela.
De sju senaste har dessutom slutat med underspelet, så det kan vara något att tänka på. Står Lunkan så kan vi mycket möjligt se ett underspel, men det känns lite coinflip över det hela.
Vad talar emot Rangers då? Philly är nog bra trötta på att åka på stryk mot dem helt enkelt. That's it? "Bob" lär väl stå för Philly då "Goalie Ilya Bryzgalov is questionable due to the flu." - NHL.com
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avs @ Blues
Intressant möte! Elliot (.940%) vs. Varlamov (.898%) står som confirmed, enligt
http://www.leftwinglock.com/starting-goalies/
Colorado fick inatt mer motstånd än vad jag hade hoppats på, men tog det i OT med ett dunderskott från O'Reilly. Vilken kämpar vilja! Det är sånt som behövs för att nå slutspelet. Inatt spelar de då igen, mot Blues. Ett Blues med de skrämmande siffrorna 22-3-4 på hemmais.
Blues är det lag som släpper in minst mål i NHL just nu (1.94 GAA) och Elliot är den målvakt som släpper in minst mål. (1.60 GAA) Med de deprimerande siffrorna kan man ju undra varför jag tänker spela Avs. Först och främst låg oddset på ML Avs på hela 2.89 vilket är enormt. Historisk sätt har Avs dessutom gjort bra ifrån sig mot Blues (Avalanche are 35-17-5 in the last 57 meetings.) (The Avs have won nine of the last 11 meetings between the teams since the start of the 2009-10 season.) - Covers.com
Jag tror helt enkelt på dem i natt. De kommer att kämpa och slita och ta detta!