Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-12, 16:09   #11
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Kan någon övertyga mig om hur Express step med _KENNETH HAUGSTAD_ <--- ska slå per lennartsson?
Express Step har tränat enormt bra hos Hellstedt och det är en klasshäst som har nämnts med respekt och gjort bra ifrån sig i årgångsloppen. Väldigt mycket mer grundkapabel än Lennartssons som dessutom är som någon redan har påpekat galopplysten och absolut inget lyse ut! Express Step är däremot startsnabb och kan direkt bestämma position. Skulle det bli dödens är jag inte rädd för den positionen heller. I comebacken hade den dödens och stred hela vägen in mot en så bra häst (som är varm i kläderna och har tävlingstempo i sig) som Art On Line!

Haugstad är ingen pajas och jag hoppas att Middle East (som inte har visat toppform) ger sig i spetsstriden annars så vinner Express Step från dödens! Det är dags nu med två genomkörare i kroppen.

Hellstedt har efter Axevalla-starten sagt att den här blir det åka av med i vår! Grundtränad och fin när den kom. Dom har hittat rätt balans och nu är den också travsäker jämfört med hästens sista prestationer i den gamla regin.

Vad behöver du mer? Det är uppåtform och klassen i gänget!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat