Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 15:43   #13
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Tänkte jag skulle testa ett "nytt grepp", se vilka hästar man anser att dom inte kan vinna. Har hittils börjat med avd 1 och kommit fram till att dessa borde bara utan chans

Avd1: 3 Domino Sund, 5 Lucky Gold, 6 Blue Canyon, 7 Magic Space, 10 Stay The Night & 12 Calvados Crane(de 2 sista på felaktiga lägen).

Vad tror ni? Kan det vara något att räkna bort hästar såhär? Vet att många gör det, brukar själv sällan göra detta håll, utom vissa kuskar som jag aldrig betalar för.
Helt rätt jobbat! Så gör jag ofta! Börjar med att "stryka" dom jag anser chanslösa. Eller rättare sagt jag lämnar inte bort dom helt men väljer att inte fokusera på dom eller ens ranka dom förrän och om det behövs i dom lopp jag ska ta många. En beprövad taktik inom mycket! 80/20-regeln/principen! Dvs 20 procent av orsakerna står ofta för 80 procent av verkan! När jag tänker såhär så menar jag att det gäller att identifiera och lägga kraft på ungefär fem bästa i min rank i varje lopp. Identifiera och studera dom mer ingående för att just dom kommer att lägga grund för min "verkan"! Är jag flummig nu? När jag väl har lagt krut på dom jag har rankat högst i varje lopp så bör jag ha så mycket information och kunskap om dom att det underlättar i det mest väsentliga när det gäller att spela V75 (eller vilket streckspel som helst) nämligen att sortera ut rätt spik/spikar och/eller utgångar. Utan bra förutsättningar för spiken/spikarna så står vi oss slätt när raden summeras!

Sen gällande dina tankar om avdelning 1 så bör du nog tänka om en extra gång innan du helt förkastar Domino Sund!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat