Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 18:14   #9
Raimond
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4518


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Det finns nog matcher där jag skulle värdera sannolikheten för kryss högre. Men ska man lita till statistiken om 24 % i medeltal så ligger väl mina 22.5 % och 25 % klart närmare än både böckernas och den finske expertens förslag på 30 %. En sak jag däremot inte tagit med i beräkning är vilken tid på säsongen det är. Mycket möjligt att chansen för kryss varit mindre i början av och i slutet på säsongerna, men större nu under vintern. Det kan jag behöva undersöka. Men ska man tro siffrorna du presenterar borde väl mina kryss-värderingar ligga närmare sanningen, om det nu inte är skillnad på vintertid och övrig tid vill säga, vilket jag alltså inte räknat på.
En sak som kan vara värd att tänka på angående andelen x matcher är ju hur pass jämna lagen är. Om ett topplag (rankat A) spelar hemma mot ett bottenlag (Rankat D-E) ligger antagligen sannolikheten för x mellan 12-20% medan den är betydligt högre då två jämnstarka lag möts.

Nu har jag ingen egen ranking på Championship lagen men skulle säga att Birmingham och hull är rätt så jämna och det samma kan man väl säga om Bristol C och Crystal P(kanske lite fördel åt Palace). På basen av det skulle jag personligen nog värdera krysset vid ca 28-29% i båda matcherna, utan att ha tittat på dem nogrannare.

Det har så här långt spelats ca 350 matcher i championship i år vilket är ett ganska litet sampel för att säga att 24% x är någonting som man kan räkna med i längden. Jag har heller ingen information om hur kryssen fördelas längs med säsongen men det skulle kanske vara värt att ta reda på. Om det är någon som sitter på sådan information så är jag iaf. tacksam ifall ni delar med er.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat