Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 18:19   #10
Asprilla
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
Böckerna konkurrerar ju med varandra, å erbjuder man marknadsbäst odds på en populär match vinner de kunder som annars valt en annan bok. Utan att sett några faktiska siffror skulle ja väl gissa på att maximalt vart tredje spel som läggs går in.

Som i all annan affärsverksamhet så tar man igen på gungorna det man förlorar på karusellerna.
Jo, men om de vet att merparten satsar sina slantar på Birmingham borde de väl ha råd att erbjuda sämre odds på X och 2. Kunderna som satsar på Birmingham är väl viktigare än kunderna som inte satsar på Birmingham? Kan det inte vara så att bolagen bara konkurrerar med varandra i fråga om oddset på Birmingham? För X och 2 råder hyfsat konsensus om dåliga odds. Men skulle man tjäna på detta frågar jag mig då? Har man råd att erbjuda högst odds för samtliga tecken? Det innebär att man får flera som satsar på X eller 2, och därför blir bolagets vinst mindre när Birmingham förlorar. Alltså kan det väl vara så att man försämrar oddsen på X och 2, men försöker vara ledande på 1?

Jag tänker högt känner jag, men ditt utlägg räcker inte som bevis för att jag ska köpa det riktigt. I värsta fall får jag väl hitta andra små blåbärsställen...
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat